Hogeschool PXL
Elfde-Liniestraat 24 - 3500 Hasselt
www.pxl.be
info@pxl.be
32EVM4040 PR en Eventmarketing7520/1388/1920/1/64
Studiegids

32EVM4040 PR en Eventmarketing

7520/1388/1920/1/64
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • Professionele bachelor in het office management, trajectschijf 2
    Keuzeoptie van afstudeerrichting:
    • Eventmanagement binnen Business & Languages
    Opleidingseenheid:
    • Beroepsspecifieke vaardigheden
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Dit opleidingsonderdeel
  • mag enkel vervangen worden door een IDENTIEK opleidingsonderdeel aan een andere (buitenlandse) instelling.
  • maakt geen gebruik van een jury.
Aard: Theoretisch
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een creditcontract.
Contractbeperking: Examencontracten kunnen enkel gevolgd worden mits afwijkende evaluatievormen e.d.m.
Docenten: Van den Eynde Nii
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2

Studiemateriaal niet in de bookshop te koop: Verplicht

Boek: Marketing. De nieuwe principes. Eerste druk of volgende, Steven Van Belleghem. Uitgever: Lannoo Campus isnb 978 90 820 33 72 4. Er is ook een digitale versie van het boek die ook voldoet.

Bookshop studiematerialen ( de vermelde prijzen zijn indicatief, prijzen cursusteksten beschikbaar op Blackboard)

Handboek
We love Events - Een gedurfde kijk op marketingVerplicht€ 29,99
  • Auteur: P. Decuypere
  • Uitgever: Lannoo
  • ISBN-nr: 978-94-014-7394-1
  • Medium: Papier
  • Te koop via de verkoopdienst

Contacturen

Hoorcollege24,00 uren

Eindcompetenties

De student kan zijn expertise inzetten in verschillende (internationale) domeinen/markten en een meerwaarde creëren ALG,BG,BS
OmschrijvingCategorie
De student kan zijn expertise inzetten in verschillende (internationale) domeinen/markten en een meerwaarde creërenALG,BG,BS

Doelstellingen

1. De student kent en begrijpt de basisregels en -principes van de klassieke marketing
2. De student kent en begrijpt de basisregels en -principes van de nieuwe marketing
3. De student kan klassieke marketing plaatsen ten opzichte van nieuwe marketing en ziet het belang in van beide disciplines.
4. De student kan PR plaatsen als onderdeel van de nieuwe marketing
5. De student kan het marketingproces schematisch weergeven en uitleggen aan de hand van een voorbeeld
6. De student kan door middel van een praktijkopdracht aantonen dat hij strategisch en conceptueel waarde kan toevoegen
7. De student kan door middel van een praktijkopdracht aantonen dat hij een activatieplan en contentplan kan opstellen

Leerinhouden

1. De drie essentials van hedendaags eventmanagement
2. De waardecreërende en waardetoevoegende fasen (strategie en concept) kennen, begrijpen en kunnen toepassen
3. De fase eventmarketing kennen, begrijpen en kunnen toepassen. Waarde brengen tot bij de klant
4. De fundamenten en basisregels en -begrippen van klassieke marketing
5. PR binnen nieuwe marketing
6. Het plaatsen van Event Marketing en PR binnen het Event Management proces

Evaluatie

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
junigroepsopdracht met groepsbeoordeling30,00
junischriftelijk geslotenboekexamen70,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
aug/septindividuele opdracht30,00
aug/septschriftelijk geslotenboekexamen70,00

Onderwijsvormen

  • W- (Activerend) Hoorcollege
    Extra informatie: De studenten werken in teams aan een praktische case vanuit het werkveld (evenementen). De student creëert en voegt waarde toe. De student creëert een activatie- en een contentplan. De student doet dit aan de hand van de geziene theorie en ondersteunende de voorbeelden tijdens de lessen. De student dient een paper in met een onderbouwd advies voor de externe klant. De begeleiding van het werkproces houdt presentaties van opdrachten in waarop feedback gegeven wordt.
  • W- Groepsopdracht
    Extra informatie: De studenten werken in teams aan een praktische case vanuit het werkveld (evenementen). De student creëert en voegt waarde toe. De student creëert een activatie- en een contentplan. De student doet dit aan de hand van de geziene theorie en ondersteunende de voorbeelden tijdens de lessen. De student dient een paper in met een onderbouwd advies voor de externe klant. De begeleiding van het werkproces houdt presentaties van opdrachten in waarop feedback gegeven wordt.

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.