Hogeschool PXL
Elfde-Liniestraat 24 - 3500 Hasselt
www.pxl.be
info@pxl.be
82TRM1160 Destinations 412783/1394/1920/1/96
Studiegids

82TRM1160 Destinations 4

12783/1394/1920/1/96
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • Professionele bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Dit opleidingsonderdeel
  • mag vervangen worden door een ANDER opleidingsonderdeel aan een andere (buitenlandse) instelling.
  • maakt geen gebruik van een jury.
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een creditcontract.
Docenten: Van Boxstael Griet
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2

Studiemateriaal niet in de bookshop te koop: Verplicht

aanvullend studiemateriaal wordt ter beschikking gesteld op Blackboard.

Bookshop studiematerialen ( de vermelde prijzen zijn indicatief, prijzen cursusteksten beschikbaar op Blackboard)

Handboek
Atlas van de algemene en Belgische geschiedenisVerplicht€ 47,85
  • Auteur: F. Hayt, e.a.
  • Uitgever: Van In Lier
  • Editie: 2023
  • ISBN-nr: 978-94-647-0149-4
  • Medium: Papier
  • Te koop via de verkoopdienst

Contacturen

Begeleide kennisverwerving8,00 uren
Kennisoverdracht20,00 uren
Zelfstudie56,00 uren

Begincompetenties

De student behaalde de eindcompetenties van Destinations 1 en 2.

Eindcompetenties

The tourism and leisure product designer and developer ALG,BG,BS
OmschrijvingCategorie
De beginnende professional kan de complexe en snel evoluerende toeristisch-recreatieve wereld op de voet volgen.ALG,BG,BS
De beginnende professional kan toeristisch-recreatieve producten op de Belgische markt ontwikkelen.ALG,BG,BS
The travel consultant ALG,BG,BS
OmschrijvingCategorie
De beginnende professional kan een toeristisch-recreatief product verkopen.ALG,BG,BS
De beginnende professional kan met (em)passie de constructieve en duurzame de relaties met klanten onderhouden. ALG,BG,BS
De beginnende professional kan een duurzaam (internationaal) (klanten)netwerk uitbouwen binnen en buiten de eigen organisatie ten behoeve van alle professionele activiteiten.ALG,BG,BS
De beginnende professional kan alle facetten van een toeristisch-recreatief product toelichten.ALG,BG,BS
The executive talent ALG,BG,BS
OmschrijvingCategorie
De beginnende professional kan methodes van strategische en organisatorische planning toepassen.ALG,BG,BS
De beginnende professional kan een analyse en segmentatie van de toeristisch-recreatieve markt uitvoeren.ALG,BG,BS
The quality manager ALG,BG,BS
OmschrijvingCategorie
De beginnende professional kan het beleid van de organisatie kritisch analyseren.ALG,BG,BS
De beginnende professional kan methodisch, betrouwbaar en zelfstandig zowel interne als externe analyses verwerken tot bruikbare informatie.ALG,BG,BS
Professional identity ALG,BG,BS
OmschrijvingCategorie
De beginnende professional kan de actuele gebeurtenissen, ontwikkelingen en maatschappelijke trends wereldwijd volgen.ALG,BG,BS
De beginnende professional kan relevante (beroepspecifieke) gegevens beheren.ALG,BG,BS
De beginnende professional kan het eigen functioneren bijsturen op basis van kritische reflectie en in functie van de organisatie.ALG,BG,BS
De beginnende professional kan zelfstandig de eigen administratie beheren.ALG,BG,BS
De beginnende professional kan vanuit ethische, deontologische en duurzaamheidsprincipes reflecteren en handelen.ALG,BG,BS

Doelstellingen


De student kan de componenten van toeristische bestemmingen (Azië en Afrika) en de dynamieken tussen deze componenten bespreken en situeren in tijd en ruimte. Verder kan hij/zij conclusies trekken over de toeristische aantrekkelijkheid van bestemmingen.

De student kan eveneens vertrekkend van een toeristische vraag/thema een bestemming selecteren, beschrijven en beargumenteren om op te nemen bij de ontwikkeling van een toeristisch product.

Leerinhouden

In dit opleidingsonderdeel worden toeristische bestemmingen (Azië en Afrika) toegelicht. De cursus is opgebouwd vanuit bestemmingen. Per bestemming worden de toeristische componenten (toeristische vraag, toeristisch aanbod: fysische en cultuurhistorische attractiefactoren, infrastructuur, gastvrijheid, evenementen, mix van activiteiten, recreatiemogelijkheden, maatschappelijke verbanden) en de onderlinge dynamiek tussen deze componenten besproken.

Begeleiding

De studenten krijgen feedback op de door hen gemaakte opdrachten. Bijkomende leermaterialen (presentaties, weblinks, ....) zijn raadpleegbaar op Blackboard.

Evaluatie

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Buiten de examenperiodegroepsopdracht met groepsbeoordeling10,00
Buiten de examenperiodeintegrale kennistoets40,00
junischriftelijk geslotenboekexamen50,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
aug/septschriftelijk geslotenboekexamen100,00

Evaluatie: voorwaarden

De student moet elke opdracht die in Destinations 4 aan bod komt, uitvoeren en/of afleveren tegen de via het leerplatform meegedeelde datum en volgens de richtlijnen die via het leerplatform worden meegedeeld, om in aanmerking te komen voor een beoordeling.

De student dient elke afwezigheid tijdens PE-momenten te wettigen.

De student houdt zich strikt aan de regels m.b.t. het auteursrecht (plagiaat)

Evaluatie: gevolgen

Indien de student de opdracht niet uitvoert / aflevert tegen de via het leerplatform meegedeelde datum en volgens de richtlijnen die via het leerplatform worden meegedeeld komt hij niet in aanmerking voor een beoordeling hiervoor en krijgt hij een 0 op deze opdracht.

Indien een student ongewettigd afwezig is tijdens een PE-moment, krijgt hij een 0 voor deze PE. Indien een student gewettigd afwezig is tijdens een PE-moment, kan de student deze PE inhalen op een moment, bepaald door de lector.

Voor het examen gelden de bepalingen opgenomen in het OER.

Onderwijsvormen

  • W- (Activerend) Hoorcollege
  • O- Blended learning
  • W- Interactie-/responsiecollege
  • W- Groepsopdracht

Volgtijdelijkheid

geslaagd of gedelibereerd voor 81TRM1070 Destinations 1 EN geslaagd of gedelibereerd voor 81TRM1080 Destinations 2 OF geslaagd of gedelibereerd voor 81T881TRM1110 Destinations 2 afstand.