Hogeschool PXL
Elfde-Liniestraat 24 - 3500 Hasselt
www.pxl.be
info@pxl.be
83COM1130 Copywriting 217823/1917/2223/1/08
Studiegids

83COM1130 Copywriting 2

17823/1917/2223/1/08
Academiejaar 2022-23
Komt voor in:
  • Bachelor of International Communication Management
  • Professionele bachelor in de communicatie, trajectschijf 3
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 14.11.2022 (PXL S1)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Dit opleidingsonderdeel
  • maakt geen gebruik van een jury.
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een creditcontract.
Docenten: Timmermans Joke, Van de Weyer Herve
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1

Studiemateriaal niet in de bookshop te koop: Verplicht

Blackboard
Leerstof, planning, beoordelingscriteria ...

Contacturen

Practicum14,00 uren
Zelfstudie70,00 uren

Begincompetenties

De eindcompetenties van

Copywriting
Off- en Onlinereclame
Public Relations
Overheidscommunicatie
Beeldcommunicatie: video
Event PR
Event CC
Talent @ Work PR
Talent @ Work CC

Je dient geslaagd te zijn voor alle olods van trajectschijf 1.

Eindcompetenties

Strateeg ALG,BG,BS
OmschrijvingCategorie
De student kan efficiënt functioneren als lid van een (multidisciplinair) team en zicht hebben op de eigen rol, binnen de organisatie en in een brede maatschappelijke en internationale context. ALG,BG,BS
Coach ALG,BG,BS
OmschrijvingCategorie
De student kan de persoonlijke leerbehoeften analyseren en deze reflectie vertalen in initiatieven om zich te professionaliseren op het terrein van het snel evoluerende communicatielandschap. Nieuwe trends inzake communicatiemanagement op de voet volgen. ALG,BG,BS
Content Creator ALG,BG,BS
OmschrijvingCategorie
De student kan informatieve en persuasieve boodschappen creëren voor zowel interne als externe communicatiemedia. ALG,BG,BS
Zich correct uitdrukken in het Nederlands, creatief met de Nederlandse taal omgaan. Vlot en doelgroepgericht communiceren en presenteren in meerdere talen, zowel mondeling als schriftelijk. ALG,BG,BS

Doelstellingen

In dit opleidingsonderdeel worden de schrijfvaardigheden en de presentatietechnieken vervolmaakt.

Leerinhouden

Je gaat aan de slag en maakt commerciële dragers zoals flyers, folders, brochures,blog, jobsadvertenties, publireportages enz..

Je kan persberichten schrijven met de focus op nieuwswaarde.

Je trekt erop uit, legt en onderhoudt contacten met externe opdrachtgevers en houdt in de uitwerking van de opdracht rekening met hun eisen, de juiste look and feel en de juiste tone of voice.

Begeleiding

Feedback bij leervorderingen.

Evaluatie

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Buiten de examenperiodepermanente evaluatie100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
aug/septpermanente evaluatie100,00

Evaluatie: voorwaarden

De student dient elke afwezigheid op een PE-moment te wettigen.

De student dient elke schriftelijke PE-opdracht tijdig in te leveren volgens de richtlijnen op Blackboard.

Evaluatie: gevolgen

Als een student een taak niet of te laat inlevert zonder wettiging, dan krijgt hij voor die taak een 0 (nul).

Vanaf de tweede gemiste taak of evaluatie (waarbij de student Ongewettigd Afwezig is), krijgt hij een 0/20 voor het gehele OLOD.

Onderwijsvormen

  • O- Blended learning
  • W- Begeleidingssessie
  • W- Individuele opdracht
  • W- Gastcollege
  • W- Groepsopdracht
  • W- Presentatie

Volgtijdelijkheid

geslaagd of gedelibereerd voor 82COM1130 Copywriting 1.