Hogeschool PXL
Elfde-Liniestraat 24 - 3500 Hasselt
www.pxl.be
info@pxl.be
72MUT4280 Project craft systeem19781/2280/2425/1/02
Studiegids

72MUT4280 Project craft systeem

19781/2280/2425/1/02
Academiejaar 2024-25
Komt voor in:
  • Professionele bachelor in de pop- en rockmuziek, trajectschijf 2
    Keuzeoptie van afstudeerrichting:
    • Live binnen muziektechniek
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 6 studiepunten
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 28.03.2025 (PXL S2)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Delibereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Dit opleidingsonderdeel
  • maakt gebruik van een interne jury.
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een creditcontract.
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2

Contacturen

Begeleid zelfstandig werk42,00 uren
Zelfstudie126,00 uren

Eindcompetenties

Visie en creativiteit: De student toont visie en creativiteit in de totstandkoming en uitvoering van muzikale processen en producten. ALG,BG,BS
OmschrijvingCategorie
De student kan creatief omgaan met diverse muzikale concepten binnen zijn vakgebied. ALG,BG,BS
De student kan creatief omgaan met eigen instrumentarium en bijhorende technologieën binnen zijn vakgebied. ALG,BG,BS
De student doet creatieve voorstellen rekening houdend met alle aspecten van een productie. ALG,BG,BS
Samenwerking en communicatie: de student kan samen met anderen een actieve bijdrage leveren aan een gezamenlijk product of proces en efficiënt en respectvol communiceren in een interculturele en internationale context, als professional en ook als burger. ALG,BG,BS
OmschrijvingCategorie
De student heeft de sociale en communicatieve vaardigheden om in verschillende samenwerkingsvormen te participerenALG,BG,BS
De student kan in opdracht werken.ALG,BG,BS
Ondernemerschap: de student kan zelfstandig vorm geven aan een professioneel bestaan binnen de internationale muzieksector. ALG,BG,BS
OmschrijvingCategorie
De student bouwt een relevant netwerk op. ALG,BG,BS
De student kan zich professioneel opstellen in zijn contacten en professioneel functioneren in een werkomgeving. ALG,BG,BS
Methodisch en reflectief handelen: de student werkt planmatig, zelfkritisch en kan op basis daarvan de eigen kwaliteit en die van anderen permanent evalueren en verder ontwikkelen. ALG,BG,BS
OmschrijvingCategorie
De student kan overzicht behouden, prioriteiten stellen en zijn werk efficiënt plannen. ALG,BG,BS
De student kan zijn eigen prestaties en die van anderen kritisch evalueren en bijsturen in functie van een permanente groei. ALG,BG,BS
Omgevingsgerichtheid: De student kan verbanden leggen tussen zijn eigen artistiek functioneren, de internationale ontwikkelingen in popmuziek en andere kunstdisciplines en de maatschappelijke context. ALG,BG,BS
OmschrijvingCategorie
De student heeft inzicht in de internationale muzieksector, volgt actief de evoluties en past dit toe om zich te positioneren in het werkveld. ALG,BG,BS
De student herkent interculturele invloeden in muziek en de samenleving en kan deze inzichten toepassen in interculturele en internationale contexten. ALG,BG,BS

Doelstellingen

Persoonlijke vaardigheden
De student durft beslissingen te nemen en kan zijn/haar beslissing verdedigen.
De student houdt zich aan de deadlines en respecteert regels en procedures correct.
De student kan functioneren bij verhoogde werkdruk of onverwachte tegenslagen.

Organisatorische vaardigheden
De student werkt resultaatgericht en is in staat om in co-creatie een kwaliteitsvol artistiek project te realiseren.
De student hanteert een juiste werkmethodiek en persoonlijke planning en is in staat om in co-creatie concrete projecten voor te bereiden, te plannen, uit te voeren en te evalueren.
De student draagt bij aan zorg voor mensen, middelen en milieu en onderneemt acties die de ontwikkeling van een duurzame en meer vreedzame wereld stimuleren.

Sociale vaardigheden
De student stelt zich flexibel op en levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat.
De student kan een eigen idee, overtuiging, mening of inzicht helder formuleren, ordenen en onderbouwen om te komen tot duidelijke argumenten.
 
Cognitieve vaardigheden
De student is leergierig, detecteert vanuit analyse opportuniteiten en ziet hier mogelijkheden in.
De student kan een geschikte oplossing bedenken voor een bepaalde opportuniteit.

Leerinhouden

Dit opleidingsonderdeel is de praktische vertaling van het opleidingsonderdeel Systeem. De inzichten en vaardigheden opgedaan tijdens de flankerende opleidingsonderdelen worden toegepast in diverse praktijksituaties. Door middel van een opdracht wordt een reële beroepsomgeving gesimuleerd.

De opdracht bestaat uit het ontwerpen en uitvoeren van een systeem voor een live-productie en bevat volgende fasen:

- Opstarten en inrichten: keuze zaal en systeem en ontwikkelen concept, visie, referentiekader, bepalen van eindproduct
- Maken van plan van aanpak (timing, budgettering)
- Uitvoeren: live-productie
- Opleveren en afsluiten: evaluatie en reflectie





 

Evaluatie

Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Buiten de examenperiodeprojectevaluatie40,00De tussentijdse projectevaluatie bestaat uit een procesevaluatie (50%) en een productevaluatie (50%).
juniprojectevaluatie60,00De projectevaluatie bestaat uit een procesevaluatie (50%) en een productevaluatie (50%).

Evaluatie: voorwaarden

- Elke afwezigheid tijdens contactmomenten met individuele en groepsopdrachten moet gewettigd zijn. Studenten verantwoorden deze afwezigheid via de correcte procedure en bij de betreffende docent, en informeren naar de uit te voeren vervangactiviteit of opdracht.
- De student dient de opdrachten uit te voeren, de presentaties te geven en de taken tijdig in te leveren volgens de richtlijnen op Blackboard.
 

Evaluatie: gevolgen

- In geval van gewettigde afwezigheid tijdens contactmomenten, wordt met de docent een alternatieve (deel)opdracht afgesproken.
- In geval van twee of meer ongewettigde afwezigheden tijdens contactmomenten met opdrachten, wordt een nul-score op de opdracht toegekend.
- In geval van niet of laattijdig inleveren van opdrachten, werkstukken en taken, ontvangt de student 0 voor deze opdrachten, werkstukken en taken.
 

Onderwijsvormen

  • W- Project

Volgtijdelijkheid

simultaan te volgen met 72MUT4200 Systeem.