Hogeschool PXL
Elfde-Liniestraat 24 - 3500 Hasselt
www.pxl.be
info@pxl.be
32INB4030 International marketing topics7487/1376/1920/1/93
Studiegids

32INB4030 International marketing topics

7487/1376/1920/1/93
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • Professionele bachelor in het bedrijfsmanagement, trajectschijf 2
    Keuzeoptie van afstudeerrichting:
    • International business binnen accountancy-fiscaliteit
    • International business binnen financie- en verzekeringswezen
    • International business binnen logistiek management
    • International business binnen marketing
    • International business binnen rechtspraktijk
    Opleidingseenheid:
    • Bedrijfseconomische oriĆ«ntatie
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 6 studiepunten
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Dit opleidingsonderdeel
  • mag enkel vervangen worden door een IDENTIEK opleidingsonderdeel aan een andere (buitenlandse) instelling.
  • maakt geen gebruik van een jury.
Aard: Gemengd (theorie & praktijk)
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een creditcontract.
Contractbeperking: Examencontracten kunnen enkel gevolgd worden mits afwijkende evaluatievormen e.d.m.
Docenten: Aerts Goele, Jans Christof
Onderwijstalen: Engels
Kalender: Semester 2

Studiemateriaal niet in de bookshop te koop: Verplicht

Cursus op BB

Contacturen

Practicum40,00 uren

Eindcompetenties

Bedrijfsmanagement eindcompetenties ALG,BG,BS
OmschrijvingCategorie
De student kan zijn expertise inzetten in verschillende (internationale) domeinen/markten en een meerwaarde creƫrenALG,BG,BS

Doelstellingen

1. De student kan de verschillende omgevingsfactoren die een invloed hebben op het internationaliseringsproces van een organisatie inschatten en ze kritisch evalueren.
2. De student kan de keuze van een internationale markt mee ondersteunen en kritisch evalueren.
3. De student kan de verschillende elementen uit de marketingmix ook in een internationale marketingstrategie verwerken.  Hij/zij kan zich hiervoor baseren op de opgedane kennis uit het OLOD "understanding global cultures".  Hij/zij kan deze internationale marketingmix kritisch evalueren.
4. de student kan een exportplan mee helpen opstellen en kritisch evalueren.

Leerinhouden

The decision whether to internationalize
- Global marketing in the firm
- Initiation of internationalization
- Internationalization theories
- Development of the firm’s international competitiveness
Deciding which markets to enter
- Global marketing research
- The political and economic environment
- The sociocultural environment
- The international market selection process
Market entry strategies
- Some approaches to the choice of the entry mode
-Export modes
-Intermediate entry modes
-Hierarchical modes
-International sourcing decisions and the role of the sub-supplier
Designing the global marketing program me
- Product decisions
- Pricing decisions and terms of doing business
- Distribution decisions
- Communication decisions

Begeleiding

De lector kan taaladvies verlenen indien gewenst.

Evaluatie

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
junischriftelijk geslotenboekexamen100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
aug/septschriftelijk geslotenboekexamen100,00

Onderwijsvormen

  • W- (Activerend) Hoorcollege
  • W- Klasgesprek

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.