Hogeschool PXL
Elfde-Liniestraat 24 - 3500 Hasselt
www.pxl.be
info@pxl.be
33MAR3280 Contentmarketing11524/1376/1920/1/96
Studiegids

33MAR3280 Contentmarketing

11524/1376/1920/1/96
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • Professionele bachelor in het bedrijfsmanagement, trajectschijf 3
    Afstudeerrichting:
    • marketing
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel is delibereerbaar onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Dit opleidingsonderdeel
  • mag enkel vervangen worden door een IDENTIEK opleidingsonderdeel aan een andere (buitenlandse) instelling.
  • maakt geen gebruik van een jury.
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een creditcontract.
Docenten: Storms Guy
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1

Studiemateriaal niet in de bookshop te koop: Aanbevolen

aanbevolen handboeken:

Engaging Content - Contentmarketing met WOW-effect!
Auteur: Patrick Petersen
ISBN: 978-90-5940-924-8 (9789059409248)
Gepubliceerd in 2016


CONTENT MARKETING Van marketeer tot uitgever
Auteurs: Bart Lombaerts, Wouter Temmerman, Koen Denolf, Michel LibensEAN 9789401438186
EAN 9789401438186
22/11/2016
UITGEVER: LannooCampus


INFLUENCERS - Wie zijn ze? Waar vind je hen? En hoe ontsteken ze de vlam?
Auteur: Carole Lamarque
EAN 9789401441032
14/03/2017
UITGEVER: LannooCampus

Contacturen

Hoorcollege28,00 uren

Begincompetenties

  • De student is bekend is met de meest courante sociale media kanalen bij aanvang van de cursus.
  • De student heeft accounts deze media kanalen en gebruikt deze vlot.
  • De student heeft een achtergrondkennis in marketing essentials en digitale marketing.
  • De student heeft een Google Account en kan werken in Google Drive.

Eindcompetenties

Specialist: de student kan de diverse aspecten van het marketingbeleid plannen, organiseren, uitvoeren, controleren, analyseren en evalueren. ALG,BG,BS
OmschrijvingCategorie
De student kan de belangrijkste digitale marketingtools inschakelen in een marketingstrategie en het gebruik ervan kritisch evalueren, ook in een internationale context.ALG,BG,BS
Communicator: de student kan informatie, idee├źn, problemen en oplossingen via de gepaste presentatietechnieken communiceren zowel aan leken als specialisten ALG,BG,BS
OmschrijvingCategorie
De student ka een contentplan opmaken, implementeren, evalueren en bijsturen indien nodig ALG,BG,BS

Doelstellingen

  • De student kan een cross mediale content marketing strategie uitwerken. 
  • De student kan de verschillende soorten content 'mappen' in functie van de behoefte binnen de 'customer journey'.
  • De student moet in staat zijn zelfstandig engaging content te creëren. De student kan deze content specifiek uitwerken in functie van de diverse te gebruiken sociale media kanalen.
  • De student kan de basisprincipes van influencer marketing toepassen binnen een content marketing strategie.
  • De student leert plannen, evalueren, meten en monitoren van engagement.
  • De student kan werken met social media monitoring tools genre Hootsuite, Buffer en andere vergelijkbare tools.
  • De student moet in staat zijn middels dashboards de resultaten te analyseren en te rapporteren
  • De student is in staat een lange termijn content plan uit te werken.

Leerinhouden

  • Wat is contentmarketing?
    Essentie en evolutie van content marketing

  • Contentmarketing strategieën. 
    Content strategieën gebaseerd op P.O.E.S. - Het 3C model - De 4 primaire content strategieën

  • Content engagement. 
    'Engaging and persuasive contentmarketing'. Richtlijnen, tips en modellen voor engaging content.

  • Creatie van engaging content. 
    Doel - consumer centered - relevant - waardevol - uniek - creatief - ingebed in de Customer Journey.

  • Analyse en monitoring van engagement. 
    Welke tools worden gebruikt voor monitoren van engagement? Monitoring van engagement middels Google Analytics.

  • Opstellen van een content plan. 
    Planning en posten van content op basis van een content marketing stappenplan. Werken met social media monitoring tools genre Hootsuite, Buffer en andere vergelijkbare tools. 

  • Contentmarketing realitycheck. 
    Op basis van blogs en andere communiciatie tools een stand van zaken opmaken van de huidige vigerende 'facts & trends' op vlak van content marketing.

Evaluatie

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
januarischriftelijk gesloten boek examen100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
aug/septschriftelijk gesloten boek examen100,00

Onderwijsvormen

  • W- Interactie-/responsiecollege

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.