Hogeschool PXL
Elfde-Liniestraat 24 - 3500 Hasselt
www.pxl.be
info@pxl.be
83COM1160 Event & eXperience17826/1917/2223/1/13
Studiegids

83COM1160 Event & eXperience

17826/1917/2223/1/13
Academiejaar 2022-23
Komt voor in:
  • Professionele bachelor in de communicatie, trajectschijf 3
    Keuzepakket:
    • Keuzeopleidingsonderdeel 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 14.11.2022 (PXL S1)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Dit opleidingsonderdeel
  • maakt geen gebruik van een jury.
Aard: Gemengd (theorie & praktijk)
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een creditcontract.
Docenten: Baerts Kris
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1

Covid-19

De werk- en evaluatievormen beschreven in deze studiegids kunnen zowel online als on campus georganiseerd worden. De concrete richtlijnen hieromtrent worden in de studieleidraad op Blackboard meegedeeld. Indien de overheid omwille van Covid-19 nieuwe beveiligingsmaatregelen oplegt en de bepalingen zoals in de originele ECTS-fiche beschreven niet kunnen worden gevolgd, kan de opleiding in samenspraak met de studentencommissie voor de oorspronkelijk voorziene werk- en evaluatievormen alternatieven uitwerken. Deze alternatieven worden in de studieleidraad op Blackboard meegedeeld.

Studiemateriaal niet in de bookshop te koop: Verplicht

Materiaal ter ondersteuning op elektronisch leerplatform.

Contacturen

Practicum28,00 uren
Zelfstudie56,00 uren

Begincompetenties

De eindcompetenties van

  • Marktanalyse
  • Copywriting
  • Off- en Onlinereclame
  • Public Relations
  • Overheidscommunicatie
  • Beeldcommunicatie: video
  • Event PR
  • Event CC
  • Talent @ Work
  • Talent @ Work


Je dient geslaagd te zijn voor alle olods van trajectschijf 1.


 

Eindcompetenties

Strateeg ALG,BG,BS
OmschrijvingCategorie
De student kan autonoom een communicatieprobleem formuleren en daarrond bestaande informatie opzoeken, kritisch analyseren en gebruiken. ALG,BG,BS
De student kan zelfstandig een geïntegreerd communicatieplan voor profit en social profit, private en overheidsorganisaties uitwerken en realiseren op basis van de bekomen onderzoeksresultaten. Dit omvat het benoemen en indelen van doelstellingen en doel-/publieksgroepen, het uitwerken van een strategie en het kiezen en creatief realiseren van gepaste communicatiemiddelen. De impact van concrete acties evalueren. ALG,BG,BS
De student kan het belang van maatschappelijke en juridische implicaties van communicatievormen en -uitingen inschatten en deontologisch verantwoord handelen. ALG,BG,BS
Netwerker ALG,BG,BS
OmschrijvingCategorie
De student kan meewerken aan het initiëren, plannen en uitvoeren van toegepast onderzoek rond communicatoren, kanalen, boodschappen of ontvangers, vertrekkend van een afgebakende opdracht en hierover rapporteren aan vakgenoten en leken. ALG,BG,BS
De student kan professionele interne en externe contacten opbouwen en onderhouden. ALG,BG,BS
Coach ALG,BG,BS
OmschrijvingCategorie
De student kan communicatie van, binnen en rond organisaties opzoeken, analyseren en synthetiseren met het oog op communicatieadvies. ALG,BG,BS
De student kan de persoonlijke leerbehoeften analyseren en deze reflectie vertalen in initiatieven om zich te professionaliseren op het terrein van het snel evoluerende communicatielandschap. Nieuwe trends inzake communicatiemanagement op de voet volgen. ALG,BG,BS
Content Creator ALG,BG,BS
OmschrijvingCategorie
De student kan communicatieprojecten efficiënt en effectief zelfstandig organiseren. Externe toeleveranciers en medewerkers briefen en aansturen. Communicatieprojecten accuraat en met de nodige zorg administratief en budgettair opvolgen. ALG,BG,BS
De student kan informatieve en persuasieve boodschappen creëren voor zowel interne als externe communicatiemedia. ALG,BG,BS

Doelstellingen

Je krijgt een verdieping in communicatiemanagement - Event en Beleveniscommunicatie.

Leerinhouden

Volgende onderwerpen komen onder andere aan bod:
- beleveniscommunicatie
- eventplanning
- event logistisics
- event & ecology
- sponsoring and partnerships
- event & wetgeving
- live storytelling

Je neemt deel aan verschillende opdrachten, zowel in de school als op verplaatsing. Je neemt deel aan een korte studiereis in het kader van het opleidingsonderdeel (dat kan in het binnen- of buitenland). Dit wordt bekendgemaakt via Blackboard aan het begin van het academiejaar. Deelname is verplicht.

 

Begeleiding

Feedback bij vorderingen.

Evaluatie

Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Buiten de examenperiodepermanente evaluatie100,00De verdeling van de punten over de verschillende opdrachten wordt bij het begin van het academiejaar bekendgemaakt.

Evaluatie: voorwaarden

Tijdens het academiejaar worden begeleidingssessies voorzien. De student neemt verplicht deel aan deze begeleidingssessies. Elke afwezigheid moet hij wettigen door middel van een doktersattest.

Evaluatie: gevolgen

Studenten die niet hebben deelgenomen aan de begeleidingssessies, krijgen geen eindcijfer.

Onderwijsvormen

  • W- (Activerend) Hoorcollege
  • W- Individuele opdracht
  • W- Gastcollege
  • W- Groepsopdracht
  • W- Paper
  • W- Portfolio
  • W- Presentatie

Volgtijdelijkheid

geslaagd of gedelibereerd voor 82CMA1240 Marktanalyse EN geslaagd of gedelibereerd voor 82COM1130 Copywriting 1 EN geslaagd of gedelibereerd voor 82COM1140 Reclame EN geslaagd of gedelibereerd voor 82COM1150 Public Relations EN geslaagd of gedelibereerd voor 82COM1160 Overheidscommunicatie EN geslaagd of gedelibereerd voor 82COM1170 Visual storytelling 2: video EN (geslaagd of gedelibereerd voor 82CCO3000 Event Live Lab CC EN geslaagd of gedelibereerd voor 82CCO3010 Talent @ Work CC) OF (geslaagd of gedelibereerd voor 82PRV3000 Event Live Lab PR EN geslaagd of gedelibereerd voor 82PRV3010 Talent @ Work PR).